Er din patching systematiseret eller tilfældig?
Alle IT-ansvarlige ved, hvor vigtig systematisk patching er for T-sikkerheden, maksimal oppetid og minimering af problemer i organisationen. Desværre...
Alle IT-ansvarlige ved, hvor vigtig systematisk patching er for T-sikkerheden, maksimal oppetid og minimering af problemer i organisationen. Desværre har mange IT-afdelinger alligevel svært ved at prioritere regelmæssig patchning af netværk, drivere og hardware. Her er vores bud på, hvordan problemet løses.
Populært sagt findes der to løsningstyper: 1) Automatiserede patchningstjenester og 2) Outsourcing af patchadministrationen.
Begge løsninger frigør interne ressourcer i IT-afdelingen. Desuden bliver vedlighold af virksomhedens IT-infrastruktur mere effektiv, da organisationen ikke behøver kompetencer på alle områder men i stedet kan lade partneren eller leverandøren om at vælge teknologier samt stå for implementering og alle opdateringer.
Automatiserede patching-tjenester kan overvåge, administrere og implementere patches for dig. Det betyder, at patches hurtigt distribueres uden manuel indgriben, hvilket reducerer risikoen for menneskelige fejl.
Automatisering sikrer desuden, at alle systemer altid er opdaterede med de nyeste sikkerhedsopdateringer, hvilket markant mindsker risikoen for cyberangreb og systemnedbrud.
Desuden frigør automatiserede patching-tjenester tid og ressourcer i IT-afdelingen til mere strategiske opgaver. Så udover at forbedre effektiviteten øger man også indirekte IT-afdelingens mulighed for at fokusere på innovation og udvikling, der direkte gavner virksomhedens kerneforretning.
Sidst, men ikke mindst, bliver vedligeholdelsen af virksomhedens IT-infrastruktur mere effektiv, da eksterne partnere udelukkende fokuserer på at håndtere valg af teknologier, implementering og alle opdateringer med blik på både de nyeste og mest effektive løsninger. En opgave som de færreste interne IT-afdelinger har ressourcerne til at løfte.
En anden mulighed er at outsource patchadministration til en partner. Det giver et tættere samarbejde om muligheder og specifikke behov. Vælger man at lade en eksterne partner sørge for kontinuerlig og systematiseret patch management, høster man med det samme en masse gevinster:
Du kan læse mere om outsourcing af patchning og andre IT-opgaver i "IT-chefens quickguide til et lettere liv".
Ønsker du en effektiv løsning for din virksomheds IT-sikkerhed, så er du altid velkommen til at kontakte salgsdirektør Frederik Bentler for en uforpligtende snak om den mest kosteffektive løsning for din virksomhed.
Vil du have flere tips til optimal indkøb af hardware og drift af din virksomheds IT-afdeling, så tilmeld dig vores nyhedsbrev, følg os på linkedin eller læs mere om Codeex drift- og supportaftaler her.
Frederik er salgsdirektør for Codeex storkunder og SKI-aftaler og har mere end 20 års erfaring med strategi og rådgivning omkring virksomheders IT-løsninger. Du er altid velkommen til at kontakte Frederik for en uforpligtende snak om dine behov og muligheder på fb@codeex.dk eller på 7671 0000.
Alle IT-ansvarlige ved, hvor vigtig systematisk patching er for T-sikkerheden, maksimal oppetid og minimering af problemer i organisationen. Desværre...
IT-afdelingens medarbejdere er oftest for dyre og dygtige til at fungere som en servicefunktion for medarbejdere, der har glemt deres password. Se...
For mindre og mellemstore virksomheder er det en udfordring at opretholde en effektiv IT-afdeling, der både kan håndtere den daglige drift og...