Skip to the main content.

2 min read

Effektiv IT-drift og support for virksomheder 1-50 og 50+ ansatte

Featured Image

Er du ejer eller ansvarlig for IT-driften i en mindre eller mellemstor virksomhed? Så har du sandsynligvis allerede stillet dig selv spørgsmålet: Hvordan driver vi mest kosteffektivt virksomhedens IT-infrastruktur? Uden at give køb på effektivitet og IT-sikkerhed.

Vores erfaring er, at interne IT-afdelinger på under tre personer er for små til både at kunne sørge for den daglige drift, stå for den nødvendige udvikling af IT-infrastrukturen samt for den afgørende opretholdelse af virksomhedens IT-sikkerhed. Kompleksiteten er simpelthen for stor til, at de nødvendige kompetencer er til stede på alle områder.

Manglen på specialistkompetencer vil typisk resultere i en ustabil drift, manglende udvikling af processer og løsninger samt huller i virksomhedens IT-sikkerhed.



50+ ansatte: Kombinér interne ressourcer og eksterne specialister

Dermed ikke sagt, at en intern IT-afdeling skal bestå af mindst fire eller flere personer. Det kan sagtens give mening at have en eller flere generalister ansat til at overvåge den daglige drift, servicere generelt samt til at udføre simple patches og sørge for den basale IT-sikkerhed. Man bør blot alliere sig med en partner, som sideløbende varetager IT-afdelingens øvrige kerneopgaver og evt. større udviklingsopgaver, selvfølgelig altid i tæt samarbejde med virksomhedens ansvarlige.



Enmandshær driver IT-afdelingen for 350 ansatte

A/S Løgstrup-Steel er en danskejet produktionsvirksomhed med mere end 350 ansatte fordelt på administration, produktion og lager. Virksomhedens IT-chef i A/S Løgstrup-Steel Henrik Hansen sørger ene mand for udvikling af IT-infrastruktur, IT-sikkerhed, indkøb, support og drift samt A/S Løgstrup-Steels lager- og logistikløsning.




1-50 ansatte: Udlicitér alle opgaver – perfekt til virksomheder

Ved at udlicitere overtager en IT-partner alle virksomhedens IT-opgaver. Det betyder, at partneren leverer alle de nødvendige tekniske kompetencer til sparring og fejlretning inden for en i forvejen aftalt tidsramme.

Din virksomhed kan med andre ord fokusere alle sine ressourcer på at skabe øget vækst.

Ved at samarbejde med en partner sikrer man sig desuden, at virksomhedens IT er i hænderne på eksperter, som altid er på forkant med de nyeste muligheder og trusler som fx; hvilke processer, opsætninger og programmer der er de mest effektive, hvilke der skaber mest værdi og mindst gene for den daglige drift. Sidt men ikke mindst sikrer man sig systematisk patchning, kosteffektiv administration af licenser og indkøb af hardware.



website-blog-article-effektiv-it-drift-og-support-01 

PRISEKSEMPEL: FRA 825 KR. MD/BRUGER VED 10 BRUGERE PÅ ÉN LOKATION:

  • support af Office 365 – hav altid det rette antal licenser og få automatiske opdateringer

  • MS 365 Backup – bevarer alle mails, kontakter og filer ved nedbrud eller IT-angreb

  • anti malware – beskytter bl.a. mod phishing og trojanske heste via emails

  • netværksbeskyttelse – automatisk sikring mod ubudne gæster på netværket

  • monitorering 24/7 – alle truende hændelser opdages og undersøges

  • backup – daglig backup af al data

  • systematisk patchning og opdatering af software – sikrer at alle enheder og systemer fungerer gnidningsløst sammen

  • support af brugerne på den eksisterende løsning; mandag - torsdag 8.00-16.30, fredag 08.00-16.00.

”En drift- og supportaftale for hele virksomhedens IT setup gør, at vi kan fokusere 100 % på udvikling og vækst."

Kristina Joensen, CEO, DANTECH


Se DANTECH-casen ”Maksimal vækst og IT-sikkerhed – uden en IT-afdeling” her.



Vil du slippe for IT-bøvl og bekymringer?

Så er du altid velkommen at kontakte Business Relationship Manager Henrik Grønnemark på hg@codeex.dk / 6110 3312.

Få mere viden og inspiration her

Er din patching systematiseret eller tilfældig?

Er din patching systematiseret eller tilfældig?

Alle IT-ansvarlige ved, hvor vigtig systematisk patching er for T-sikkerheden, maksimal oppetid og minimering af problemer i organisationen. Desværre...

Read More
Giv IT-afdelingen mere tid til udvikling

Giv IT-afdelingen mere tid til udvikling

IT-afdelingens medarbejdere er oftest for dyre og dygtige til at fungere som en servicefunktion for medarbejdere, der har glemt deres password. Se...

Read More
Outsourcing af IT: Hvornår giver det mening?

Outsourcing af IT: Hvornår giver det mening?

For mindre og mellemstore virksomheder er det en udfordring at opretholde en effektiv IT-afdeling, der både kan håndtere den daglige drift og...

Read More